czwartek, 5 marca 2015

Kuweta (toaleta), wanna dla chomika. Jak zachęcić chomika do korzystania z kuwety?

Pisałam już wam o kąpieli chomika, a dziś opisze wam jak Benowi się to podoba. Ostatnio kupiłam mu kuwetę i piasek dla szynszyli. Tuż po zamontowaniu mój chomik przyszedł zaczął wąchać i przekopywać. Najzabawniejszym momentem było kiedy położył się na plecach i zaczął tarzać się jak mój pies Skubi. Czyli ,,sucha'' kąpiel działa, a dla chomika to super zabawa ☺.
Jest wiele rodzai kuwet, zarówno zakryte jak i bez zadaszenia. Ja mam tą bez daszku lecz jeśli wasz chomik to mocny kopacz to polecam te z daszkiem.



Jeśli chcecie zachęcić chomika to są sposoby:

  • ustawcie kuwetę oczywiście w rogu klatki, który jest najczęściej uczęszczany przez waszego gryzonia
  • na piasek dawajcie bobki, chomik mimo, że głupiutki☺ powinien zrozumieć.
Ja kuwetę Benka ustawiłam na środkowym piętrze. Ben lubi tam szamać. Teraz wchodzi do wanny i tak je i jednocześnie się  załatwia. Teraz utrzymanie klatki w czystości będzie łatwiejsze.

Zdjęcia kochanego gryzonia:





A oto kod QR, który szybko skieruje was na mojego bloga:

1 komentarz:

  1. Świetna sprawa z tą kuwetą, większość z nas lubi kąpiel w wannie ☺

    OdpowiedzUsuń